- E-wydanie Wiadomoci IC

/pliki/Image/TRUCKIC/F 0.jpgPowodzenie biznesu, jakim jest prowadzenie warsztatu samochodowego, zależy od wielu czynników. Dobra lokalizacja, zaplecze techniczne, najwyższej klasy mechanicy to elementy podstawowe. Jednak kluczowy składnik, o którym często zapominamy, to odpowiednie zarządzanie. Dlatego w nowoczesnym serwisie same szkolenia techniczne, choć niezwykle ważne, to za mało.

CORBO Polska

Wiedzę o tym, jak efektywnie zarządzać serwisem samochodowym, można uzyskać na dwudniowym szkoleniu „Poprawa skuteczności działania w warsztacie serwisowym” prowadzonym przez firmę Corbo Polska sp. z o.o. przeznaczonym dla osób zarządzających na wszystkich szczeblach. Program treningu skonstruowano tak, aby kadra kierownicza zdobyła szeroki zakres informacji i umiejętności pozwalających na poprawę skuteczności działań i optymalizację kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu posiadanych zasobów i lepszemu planowaniu. Z kolei inni pracownicy (np. działu obsługi klienta) zrozumieją działanie firmy jako całości, wpływ ich działań na efekty całego serwisu, a także poznają sposoby obsługi klienta wykorzystujące najnowszą wiedzę z zakresu psychologii sprzedaży.
Ważnym atutem szkolenia jest czas poświęcony na warsztaty (powyżej 60 proc. treningu), na których uczestnicy mają okazję samodzielnie w praktyce przetestować informacje przekazane podczas prezentacji. Warto podkreślić, że treningi prowadzą osoby o dużym doświadczeniu w zarządzaniu serwisami samochodowymi, w tym serwisami pojazdów ciężarowych.
Szkolenie dotyczy także ekonomii w biznesie. Oprócz podstawowych pojęć z tego zakresu omawiane są takie zagadnienia, jak koszty warsztatu, kalkulacja opłacalności, wpływ czynników makroekonomicznych i wewnętrznych na wyniki firmy i wynikające z tego strategie prowadzenia biznesu. Umożliwia to uzyskanie całościowego obrazu funkcjonowania serwisu na podstawie analizy ekonomicznych mechanizmów działania przedsiębiorstwa, zrozumienie, z czego składa się i jak działa organizacja, a w efekcie – świadome podejmowanie decyzji inwestycyjnych i oszczędnościowych.
Kolejny moduł szkoleniowy obejmuje kwestie związane z zarządzaniem warsztatem, w tym m.in. planowanie pracy, procesy warsztatowe, kalkulacje godzin dyspozycyjnych mechaników, organizację pracy magazynu. Przedstawione są też systemy zarządzania jakością (ISO). Uczestnicy poznają również różne style zarządzania, związane z nimi ograniczenia i możliwości. Dzięki temu łatwiej będzie całej firmie szybko i elastycznie reagować w przyszłości na zmieniające się otoczenie biznesowe. Systematyczne nadzorowanie wdrożonych procesów pozwala na wczesne rozwiązywanie potencjalnych sytuacji kryzysowych. Co więcej, wszystko to umożliwia poprawę jakości pracy w każdym aspekcie - ujednolicenia procedur, ograniczenia niepożądanych praktyk.
Dużą część warsztatów przeznaczono na omówienie zagadnień często niedocenianych, np. sposobów motywowania pracowników (w tym niematerialnych), merchandisingu (sztuka skutecznej ekspozycji) oraz komunikacji (struktura komunikacji wewnętrznej w firmie, odczytywanie ludzkich zachowań, dopasowanie do innych – zarówno współpracowników, jak i klientów). Z tym modułem jest ściśle powiązany kolejny moduł, obejmujący profesjonalną obsługę klienta, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia procesowego oraz marketingu.
Szkolenie przygotowane jest na dwóch poziomach trudności – dla serwisów mających wdrożony system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001 i dla tych, które takiego systemu jeszcze nie wprowadziły. Program szkolenia bazuje na najlepszych praktykach zaczerpniętych z innych serwisów i standardach jakości, których wdrożenie gwarantuje poprawę jakości pracy, a w efekcie wyników firmy. Serwisy o największej świadomości biznesowej, pracujące zgodnie z normą ISO 9001, będą mogły poznać nowe, skuteczniejsze metody zarządzania oraz obsługi bądź udoskonalić istniejące.

Ramowy program szkolenia:

1. Ekonomia w biznesie
2. Symulacja budżetu
3. Identyfikacja procesów warsztatowych
4. Zarządzanie warsztatem
5. Motywowanie
6. Komunikacja wewnętrzna
7. Style zarządzania
8. Rozwiązywanie konfliktów
9. Podstawy psychologii obsługi klienta

 

   Cofnij